1Ty. How did you understand the יינה של תורה in Devarim 3. It seems different than the sicha. He says that according to Rashi the number is smaller than according to Sifri. It seems in the main part of the sicha that
according to Rashi there was “no number.”
כפי שאמרתי בההקלטה של השיחה לא הי' ברור לי כל כך. אבל לכאורה נראה שהפירוש הוא כדלקמן: החילוק בין הספרי לרש"י הוא שבספרי מביא הפסוקים של כככובי השמים, וכחול שעל שפת הים, ופירושו שהוא באמת בלי גבול, אלא שלפי שהוא בעולם הגשמי זה מתבטא באין מספר. וכיון שהוא בלי גבול הוא מעולמות אין סוף למעלה מהשתלשלות. ברש"י אינו מביא רק: אשר אם יוכל איש למנות, ולא הבלי גבול בפועל, (היינו הכוכבי השמים וחול הים וכו'), היינו שאין אנו מדברים על בלי גבול שבעולם הזה בפועל אלא על זה שמשה נתן גבול של אלף ולמה לו להגביל ולא להשאיר את זה מבלי להגבילן. א"כ ההגבלה של משה והבלי ההגבלה של הקב"ה הם רק אם נרגש ההגבלה או אין נרגש ההגבלה, אבל בעצם שניהם הם מוגבלים מעולם ההשתלשלות. אלא שמשה הוא מבינה והבלי ההגבלה בהעולם הוא מחכמה ששם אינו נרגש הכלי אבל שניהם מהאצילות לכן אומר אדמו"ר שלרש"י הם לא בריבוי מופלג כ"כ כי לרש"י אין אנו מדברים על הריבוי מופלג של הכוכבים והחול רק על זה שלדברי משה יש עליהם ההגבלות וברכת הקב"ה אין לבני ישראל במילים אחרות להספרי משה – הגבלה של מספר. הקב"ה - המספר הוא בלי גבול. לרש"י: משה – מגביל הקב"ה אינו מגביל
Thank you for this. I was struggling thinking that "Bli Mispar" of Rashi is greater than "Kochvei Hashamayim etc" of the Medrash, but I can now see how it can be otherwise.