ב"ה, כ"ט תמוז, תשי"ד
ברוקלין.
הרה"ח הוו"ח אי"א נו"נ כו' [1]
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מכ"ח תמוז, בו מעורר על פתגם הצ"צ (מובא בהיום יום כ"ד תמוז) וז"ל א פנימי איז, אז בעטען א ברכה אויף עבודה איז דאס אל ישעו בדברי הבל, און עס דארף זיין תכבד העבודה על האנשים. בדיוק הלשון, ברכה אויף א עבודה כו'.
הנה הוא מובן בדיוק הלשון ברכה על העבודה, ע"פ המבואר בכ"מ בדא"ח ומהם בתניא פרק ט"ו מהו נקרא בשם עובד (משא"כ צדיק או שנעשה אצלו רגילות וטבע) שהוא דוקא כשנלחם עם הטבע והיצר כו' וכו' וראה ג"כ בתורה אור ר"[פ] משפטים בביאור הענין דעבודה שהוא מלשון עורות עבודים (וי"ל ע"ד הצחות והרמז שעבוד עורות הוא בצואת כלבים כו') שמזה מובן שמי שעדיין נצרך לעבודה ומבקש ברכה בזה שברכה ענינה המשכה וכידוע שזה מלשון המבריך מלמעלה למטה הרי זה היפך ענין העבודה שהוא בדרך ממטה למעלה, על [ידי] האנשים.
כבקשתו אזכיר את כל אלו שכותב אודותם על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע להמצטרך להם בגשמיות וברוחניות.
בברכה שבמהרה יהפוך השי"ת ימים אלו לששון ולשמחה בגאולה השלימה והאמיתית ע"י משיח צדקנו.