ב"ה, אדר"ח אלול, תשי"ד
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מד' ראה. הנה נפלאתי עליו שזה כמה שנים שמתעסק בצ"צ ובכל פעם שרואה העלם והסתר הנה כלשונו במכתבו נופל ברוחו אף שזה יותר מח"י מאות שנה אשר שכינתא בגלותא ועמה כנ"י ובני ישראל וכלשון הרמב"ן במכתבו כל המקודש יותר חרוב יותר. מובן שאין כוונתי בזה להצדיק העלמות והסתרים ורק להדגיש ולהזכיר את הידוע גם בלא"ה שכמו שבשנים שעברו היו העלמות והסתרים ובכ"ז עסקו בתורה ובמצות בכלל ובעניני החסידות בפרט הרי גם עלינו להתנהג באופן כזה, אף שלא תמיד מבינים ע"פ שכל מהו התועלת בהעלם והסתר וברובא דרובא הנה השקו"ט והמח' אם יש תועלת בההעלם וההסתר או לא מונעים לעבודה בפועל ועכ"פ ממעטים בה שזהו הוכחה שמקור השקו"ט הוא מהלעו"ז וכלשון כ"ק מו"ח אדמו"ר שענה לאחד על שאלה כגון דא, הגם אתה מקשה מדוע דרך רשעים צלחה ומאריך במכ' הנ"ל שיעזוב כל החקירה בזה ויתמסר להעבודה בפועל...
בברכת כוח"ט ולהצלחה.