ב"ה, ב' אלול, תשי"ד
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על שאלתו מאז אודות תקון.
הנה ידועה התחלת העבודה שהיא החלטה גמורה לעזוב הנהגות הלא טובות שעד עתה ולחקוק את זה במוחו ולבו היינו שיהי' נוגע גם לההרגש ולא רק לההבנה.
וההתבוננות שבזה פשוטה בהביא בחשבון ההיזק וההירוס שמביא הן בחיי הגוף ועאכו"כ בחיי הנשמה וכמבואר בספרים הן בספרי מוסר הכללים והן בספרי חסידות. ולתקון העבר יש להרבות באותיות התורה והתפלה, היינו להתפלל כל התפלה בלי ההיתרים לדלג וכו' (והרי יכול לבוא להתחלת התפלה או גם קודם לזה שאז אין מקום לכל ההיתרים) ובאותיות התורה היינו כפשוטו בלימוד וגם שיהי' חקוק בזכרונו בעל פה עכ"פ איזה פרקים משניות ואיזה פרקים תניא ויחזור עליהם בלכתו בדרך כו' וכו' וכן כדאי שידע בעל פה המאמר והדרת פני זקן של ס"פ קדושים בלקוטי תורה, וכיון שאור דוחה חשך הרי השמירה בזכרון דאותיות תורה ותפלה תגרשנה לאט לאט אותיות ההפכיות.
בודאי יש לו שיעור קבוע בלימוד החסידות ואומר בכל יום אחר התפלה השיעור תהלים - כפי שנחלק התהלים לימי החדש - והשי"ת יצליחו.
בברכת כוח"ט,
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א