ב"ה, ט' אלול, תשי"ד
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו המהיר, הנה נעם לי לקרות בו אשר נסתדר ענין לימוד התניא ברבים בהשיעורים שלהם. ומ"ש שעדיין צריך יותר התלהבות, הרי ידוע אשר כל בני ישראל הם קומה שלימה ובמילא כאשר נתוסף חיות והתלהבות באיזה איבר שיהי' מהקומה מוכרח שיתוסף התלהבות ג"כ בהשאר, ואפילו כשההתחלה בזה מאבר השומע ולא מאבר המדבר. מובן שאין כוונתי בזה שהמדבר יסמוך על השומע, אבל לאידך גיסא גם השומע עצמו צריך לעשות בהנ"ל ומאיר עיני שניהם ה'.
מ"ש אודות... שי' ומקום לימוד לזמן הבע"ל הרי בענינים כמו אלו צריך להתייעץ עם מוריו ומחנכיו הנפגשים אתו מדי יום ביומו ולהתחשב עם הוראותיהם כיון שהם הרואים את הנער בעת לימודו ובעת היותו עם חבריו, ורואים בלי נטי', משא"כ הורים אשר חשודים הם מפני אהבת ההורים לילידיהם להביט על הענינים ולראותם לא כמו שהם באמת, וכיון שרצון הורים וחפצם הוא טובת הנער לאמיתתה ולאורך ימים ולא טובה זמנית הנה מובן שכדאי חסרון בעניני הנער לפי שעה ובלבד שילך בדרך הישר ויתענגו ממנו לארך ימים ושנים...
כבקשתו אזכיר את כל אלו שכותב אודותם על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע והשי"ת יצליחו לבשר טוב בקרוב.
בברכת כוח"ט ופר[נסה] בפרט.