ב"ה, כ"א כסלו, תשט"ו
ברוקלין.
הרה"ג והרה"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מוה"ר יצחק שי'[1]
שלום וברכה!
במענה על מכתבו ממוצש"ק עם הפ"נ המוסגר בו.
מה שהוקשה לו איך אפשר שלא הרגישו הקדושים אשר בארץ מענין החורבן כיון שע"י הקרבנות נתוספו גילוי אורות וכו'. - י"ל ע"ד המבואר בלקו"ת פ' שמיני, בשני סוגי הצדיקים דלויתן ושור הבר, עיי"ש. ובבי' לשוש אשיש פ"ב.
נהניתי ממ"ש שמתחזק לימוד התניא, ובטח מתחזק הן בכמות היינו בהגדלת מספר המשתתפים והן באיכות. והשי"ת יצליחם.
בודאי התועדו בימי יו"ד וי"ט כסלו וימשיכו בזה בימי החנוכה הבע"ל. ואם על כל השנה כולה קאי מרז"ל דאני ישנה בגלותא ולבי ער להקב"ה לתורתו ומצותיו, עאכו"כ בימי סגולה כשפותחים - ע"י תעמולה מתאימה - באיש הישראלי אפילו כחודה של מחט - פותח הקב"ה כפתחו של אולם, וכמבואר בדא"ח הדיוק בזה, שלאולם לא היו דלתות, ובמילא הי' תמיד פתוח, ובלבד שישתדלו להכנס לעזרה, והרי בין עזרת ישראל וכהנים לא היתה מחיצה מפסקת, אף שצריכים היו לעלות במעלות מזו לזו, והנמשל מובן.
בברכה ופ"ש כהדו"ש,