ב"ה, כ"ה כסלו, תשט"ו
ברוקלין.[1]
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מד' וישב:
הכסף דצדקה צריך לחלק בממון הרגיל, ומה שכתבתי לו בענין הסלעים דפדיון הבן, הוא רק לדעת הסכום במטבע של מדינתם.
ב) בעניני צדקה בכלל וכן בעניני צדקה המדוברת - טוב לחלקם באופן שיגיע לכמה ענינים ולא לענין או לאיש אחד (עירובין סג, א). אלא שצדקה אודותה דברתי, צריכה להיות בהוספה על הצדקה שהי' רגיל לתת בלאו הכי, ולא לצאת בזה התחייבות לקופות של צדקה.
ג) במ"ש אודות חוות דעת רופא המומחה בהנוגע לאופן מניעת ההריון, יפנה בזה אל רבנים מומחים בעניני הוראה ויציע המצב לפניהם.
ד) מה שכותב במענה על הצעתי לקבוע שיעור לימוד בחסידות, שלומד מוסר וגמרא כו'. הנה בתורה ישנם כמה חלקים ובכל חלק שעוסקים יוצאים בזה מצות תלמוד תורה, אבל, נוסף על זה, ענינים מיוחדים ישנם לחלקים השונים אשר בתורה, שבהם אין חלק אחד דומה לחבירו, והוא ע"ד האמור בש"ס, להשליש הלימוד במקרא משנה ובגמרא. וע"ד מרז"ל הרוצה להחכים יעסוק בדיני ממונות, ובשביל להכיר את מי שאמר והי' העולם ילמוד אגדה. וה"ה בנדון דידן, ובסגולות לימוד פנימיות התורה, שאין באין לזה ע"י לימוד חלק אחר שבתורה, והשי"ת יצליחו לבשר טוב בכל הנ"ל.
בברכה,
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
מזכיר