ב"ה, א' טבת, תשט"ו
ברוקלין.
שלום וברכה!
נבהלתי לקבלת ידיעות אשר מתנהג הוא בדרכים מיוחדים בנתיבות ושבילים, אף שידוע לכל דרך הסלולה שסללו לנו רבותינו הק' זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, הן בספרי נגלה וכמבואר ברמב"ם הל' דיעות שדרך המיצוע הוא הדרך הנכון וטוב, ובביאור יותר בתורת החסידות אשר צריכה להיות עבודת השי"ת בשמחה, ועזב תעזב עמו, היינו לעבוד את הקב"ה ביחד עם הגוף ולא על ידי סיגופים ותעניות, וכבר נתבאר ענין זה בכמה מקומות, וגם בהשיחות בארוכה, ובפרט כשמצליח השי"ת ובונים בית בישראל כדת משה וישראל היינו שנוסף על האחריות בפני עצמו מקבלים אחריות עוד נפש מישראל, ודוקא עי"ז אם זכו שכינה שרוי' ביניהם, הנה פשיטא שצריך לשמור על הבריאות לקיים שעבוד הבעל לאשתו בשלשת הענינים ולעבוד את השי"ת בשמחה ובטוב לבב, שבזה נכללת ג"כ השמחה בבית כפשוטה, ע"י הנהגה בדרכי נועם, ולמותר להאריך בדבר הפשוט.
ואם לדעתי ישמע ילך בדרך המלך שהורו לנו רבותינו נשיאינו וכלך מתעניות וסיגופים התבודדות וכיו"ב, והשי"ת יצליחו לעבדו בנשמתו וגופו גם יחד, ושמחה של מצוה פורצת ומסירה הגדרים וההגבלות המונעים מזה.
בברכה להנהגה חסידותית בחיי היום יומים המח' לבשו"ט בכהנ"ל.
נ.ב.
בודאי יש לו קביעות עתים בלימוד תורת החסידות, נוסף על שמירת שלשת השיעורים מתקנת כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע בחומש תהלים ותניא הידועים.