ב"ה, ד' שבט, תשט"ו
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתביו בם כותב הצעות בנוגע לעבודה של צעירי אגו"ח בפרט ובכרם חב"ד בכלל, והנה מובן אשר בכגון דא צריכה העבודה להעשות בחשק, ואף שתחלתה כמו בכל עניני תורה ומצות צריך להיות קבלת עול אבל זהו רק בראשית ויסודה ואח"כ צ"ל דוקא בתענוג גלוי, ולכן גם בהצעות במכתבו שנכונות הן, הנה צריכים הם לבוא באתעדל"ת מאותם שעליהם יהי' להביא העבודה לפועל, ואז תקותי שלא יצטרכו בכלל להענין דקבלת עול, וע"פ מרז"ל רוצה אדם בקב שלו מתשעה קבין של חבירו, ואף שאינני יודע אם יגיע מכתבי קודם יום ההילולא, בכ"ז הרי כוונת ההתעוררות בעת רצון היא שתומשך על כל השנה כולה ובמילא תחזק את הנ"ל לאחר זמן ובטח יהי' בהצלחה, וכיון שכפי שכותב במכתבו הנהו אסיר תודה, ומשבח להשי"ת על אשר שכלשונו הגדיל והפליא חסדו עמדו להתקרב לחסידות וכו', הרי בודאי שישתדל ככל יכולתו לאפשר את הנ"ל לכל אלו שבא עמהם במגע, וכדרישת מעשה הצדקה שצריך להיות עינו טובה בשל אחרים ובפרט וביחוד שע"ז נאמר מאיר עיני שניהם ה'.
נהניתי בפרט שהתחיל לחזור דא"ח בביהמ"ד ואף שיש איזה מניעה ועכוב בזה, תקותי שבדברי נועם יסירם וסו"ס חזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם.
בודאי ראה ג"כ העתק מכתבי כללי לנשי ובנות חב"ד ובטח ינצל גם אותו באופן המתאים.
המח' לבשו"ט ע"ד עבודה בפועל בהנ"ל.
בברכה להתעוררות המתאימה ביום ההילולא של נשיאנו הק' כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, ולהמשיך ההתעוררות על כל השנה.