ב"ה, כ"ז אדר, תשט"ו
ברוקלין.
הרה"ג והרה"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מוה"ר אפרים אליעזר שי' הכהן[1]
שלום וברכה!
ז"ע נתקבל מכתבו מעש"ק פרשת החדש, ומה שהעיר בשינוי הלשון בסוף פרק י"א וס"פ ל"ה בתניא קדישא, יעויין בלוח התיקון שם ע"פ הנמצא בדפוסים הראשונים שהגירסא ספי"א אכל בי עשרה. ועייג"כ תניא קלו, א. תו"א נד, ג.
מוסג"פ מה שהו"ל בזמן האחרון שבודאי יעניין את כת"ר שי' ובטח יזכה בתוכנו את הרבים, וכזכות וחובת מרא דאתרא, וכפירוש רבנו הזקן בזה שהוא כפשוטו הבעה"ב על כל הענינים שבמקום, וכיון שמזכים להנ"ל בודאי ניתנו מראש הכחות למלאות התפקיד, ואין הדבר תלוי אלא בהוצאה מהכח אל הפועל ומן ההעלם אל הגילוי.
ולסיים מעין הפתיחה, הרי ידוע מאמר הירושלמי במגילה פ"ג הלכה ו' שאין להפסיק בין פרשת פרה לפרשת החדש, וע"פ הסימן שהוא ע"ד דכוס ג' וד' דליל פסח זמן חירותנו, הנה מובן שמעין איסור יש בדבר, ונאמר בהתועדות דשבת זה, שי"ל שזהו מיוסד על מרז"ל (סנהדרין צז, ב) אם ישראל עושין תשובה נגאלין, והוסיף ביאור ופירוש ברמב"ם הל' תשובה פ"ז הלכה ה' ומיד הן נגאלין, והובא מרבנו הזקן בעל התניא (פוסק בנסתר דתורה) והשו"ע (פוסק בנגלה דתורה) באגרת התשובה שלו פרק י"א נגאלין מיד.
בברכה.