ב"ה, ו' אלול, תשט"ו
ברוקלין.
הוו"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מו"ה יחיאל מיכל יהודה ליב שי'[1]
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מאדר"ח אלול, ומחכים להמשך בבשו"ט אשר בו, ובמ"ש בהנוגע לימי עיון, הנה אם מתאימים הענינים לתנאי אה"ק ת"ו אפשר יש להשתדל לסדרם בימי חוהמ"ס זמן שמחתנו.
נהניתי ממ"ש אודות לימוד דא"ח בירחי כלה ובודאי מנצלים איזה רגעים לדבר אין דעם ארום פון חסידות, והעיקר בהנוגע ללימוד תורתה והליכה בהדרכותי' ובהנהגותי' בהימים שלאחר כך, כי הרי סו"ס זהו העיקר. לפלא שאינו מזכיר ע"ד פעולות נרחבות דצעירי אגו"ח ומקצר ג"כ בהנוגע לפעולות נשי חב"ד, והלואי שלא יהי' זה אלא השמטה בכתיבה ולא ח"ו מגרעות בהפועל, והשי"ת יצליחו לבשר טוב גם בזה.
נתקבל מחנים חוברת גליון כב-כד ומבהיל המכתב הראשון במענה לריקודי תערובות, והאומנם לא היתה כל תגובה* על מכתב זה, וכדאי הי' להעתיק הקטעים מספר יערות דבש וכו' כצורתו בהוראת המקור והדף, ולבקש את העורך להדפיס בצירוף שאלה פשוטה איך לאחרי דברים ברורים כאלו מגדולי האחרונים שנתקבלו לפוסקים בתוככי כל בני ישראל, יש עדיין מפקפקים ורוצים לאמר אחרת אם אפילו לא היו יודעים מתוצאות בפועל מריקוד תערובות הידועות לכל וכו'.
בברכת כוח"ט ולבשו"ט בכל הנ"ל,
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
*) עתה נתקבלו מחנים כה (וכז) וראיתי שם מכ' הר"י לחובר[2].