ב"ה, כ"א מ"ח, תשט"ז
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו, בו כותב אשר הנהו מתעתד אי"ה לקבל סמיכה.
הנה יה"ר אשר יתבונן אליבא דנפשי' בהענין של סמיכה שהאדם מקבל כח התורה להורות ולהבדיל בין האסור והמותר, אסור וקשור בידי הקליפות שאין לזה עלי' עד עת קץ, והיתר ומותר שיוכל לעלות על ידי עבודת האדם וכמבואר בתניא, אשר התבוננות זו תעמידהו על הדרך הישר לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא ולדון דין אמת לאמיתו, וכבר ידוע פסק המשנה היאך הדרך לבוא לזה שיראת השי"ת צ"ל קודמת לחכמתו, שאז דוקא חכמתו מתקיימת.
בודאי יש לו קביעות עתים בלימוד תורת החסידות המאור שבתורה שהיא מאירה גם את לימוד הנגלה שיהי' בנקל יותר לכוון לכוונת נותן התורה.
בברכה,
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
מזכיר