ב"ה, אדר"ח כסלו, תשט"ז
ברוקלין.
שלום וברכה!
לפלא שמאז מכתבו מקודם ראש השנה לא הגיעו ממנו כל ידיעות, ובפרט איך ניצל ימי חדש תשרי הוא חדש הכללי של כל השנה המושבע בכל טוב, ועל האדם להמשיך טוב זה על שארי חדשי השנה. ובטח ימלא בהזדמנות הבאה.
במ"ש במכתבו אז אודות סדר מפורט בלימוד נגלה וחסידות, הנה בכלל צריך שניהם למוד לעיונא ולימוד למיגרס, והלימוד למיגרס צ"ל בפרשת הסדרה, מסכת בחלוקת הש"ס והלכות הצריכות בחיי היום יומי בנגלה, ובחסידות הלימוד למיגרס בפרשת השבוע (תורה אור בחורף ולקוטי תורה באביב ובקיץ) או בקונטרסים הנדפסים לזמנים קבועים. והלימוד לעיונא הן בנגלה והן בחסידות, במקום שלבו חפץ, כמרז"ל הידוע, והפרטים בזה היינו כמה זמן בכל יום ומתי, מובן שזה תלוי בפרטי האישים, ולכן יתייעץ בזה עם אנ"ש ידידיו על אתר.
במה ששואל באיזה ענין יתעסק, הנה מובן שאם חוננו השי"ת בכשרון החינוך ובהשפעה על הזולת, יש לנצל מתנה זו, וכדי לנצלה במדה גדולה הטובה והיותר, אם רק אפשרי כדאית ההשתדלות שגם תהי' פרנסתו הגשמית בזה, והרי לגבי המקבל אין נפקא מינה גדולה כ"כ אם עושה לשמה או שגם לשם פרנסת עצמו, וכידוע פסק רז"ל (ספרי תצא כד, יט) שהמאבד סלע ומצאו העני, ה"ז קיים ענין צדקה, ופשוט שכל הנ"ל הוא נוסף על שלשת השיעורים השוים לכל נפש מתקנת כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע בחומש תהלים ותניא הידועים שבודאי שומר אותם.
בברכה לבשו"ט בכל האמור.