ב"ה, כ"ו אדר, תשט"ז
ברוקלין.
הוו"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מו"ה יעקב יוסף שי' שו"ב[1]
שלום וברכה!
מאשר הנני קבלת מכתבו - בלי הוראת זמן הכתיבה - בו כותב אודות חידוש השיעורים, וטוב עושה אשר מדבר ג"כ וועגען דעם ארום פון חסידות, וע"ד מרז"ל פתח במילתא דבדיחותא, ובפרט שגם סיפורי צדיקים וסיפורי החסידים - מנהג של ישראל סבא תורה היא.
בודאי למותר לעוררו ועל ידו גם את שאר אנ"ש שי' ע"ד חלוקת שמורה לפני חג הפסח מתאים להשיחה מאז, ואפשר יש אופן מתאים שגם ארגון נשי ובנות חב"ד יעשו מה בזה, ע"י שיעוררו את בעליהן או שאחת תעורר את חברתה שתתוודע באיזה אופן להשיג שמורות מתאימות כו' וכו'.
במ"ש אודות הנערים שאמהות שלהן בנות ישראל משא"כ האב והתחיל להתענין אם הם נמולים, טוב עשה. אלא שצריך הדבר להעשות באופן דיפלומטי בכדי שיהי' יותר קרוב לפועל, שהרי המעשה הוא העיקר - שימולו, ולכן יש להזהר מכל ענין שיקשה על זה, וד"ל. והשי"ת יצליחו.
ולקראת חג הפסח הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה ולברכה, הנה יחוג אותו ביחד עם כל ב"ב שיחיו בכשרות ובשמחה.
בברכה,
מ. שניאורסאהן
במש"כ שאינו רואה תוצאות מפעולותיו וכו' - א"א שכן הוא, כיון שנשיאינו הק' הודיעונו שחזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם. אלא שבטח יכול שתהינה התוצאות גדולות יותר, אבל כבר נאמר מעט מעט אגרשנו גו'. והעיקר, שגם בנוגע לתוצאות שישנן משתדל יצה"ר להקטינן בעיניו ולהעלימן בתקותו כי אפשר עי"ז יוחלש בעבוה"ק בזה. ומזה מובן שאדרבה צריך להוסיף בה על המדה שע"ע. וטובה פעולה אחת מאלף אנחות. - ועד"ז הוא ג"כ בהנוגע לפעולתו בעצמו ועייג"כ בתניא פכ"ז ואילך.
נהניתי במאד מאד ממש"כ בהתקדמות האברך ... וגם זה ראי' מוכחת על כהנ"ל...