ב"ה, ז' ניסן, תשט"ז
ברוקלין.
שלום וברכה!
מאשר הנני קבלת מכתבו מה' שבט, ולפלא שמאז לא נתקבל ממנו כל ידיעות. ובמ"ש אודות אופן חינוך ילידיו שי' אם טוב יותר בתוככי ילדי עדות המזרח שעמהם מקורבים יותר, או טוב במוסד חרדי אף ששם הילדים ברובם מעדות האשכנזים.
והנה בטח נמצאים עתה חדרים חרדים ביותר של עדות המזרח, אבל אם בסביבתו ובקירוב מקום לדירותו אין נמצא הנ"ל, מובן שיר"ש קודמת לכל דבר, ובפרט שע"י דבור עם מורה מכתה בודאי יכול לסדר שלא ירגישו הילדים עצמם בודדים.
במ"ש אודות לימוד מלאכת סופר סת"ם, פתרון השאלה תלוי בכשרונו בזה, והבחינה היא ע"י מעשה בפועל, היינו שיתדבר עם מומחה בזה, וינסהו באופן המתאים, ובהתאם התוצאות יחליט, בזה.
במ"ש שע"י מצב פרנסה הדחוק, משלם החובות בזמנים ארוכים יותר מאשר שיער מראש.
ח"ו ליפול ברוחו עי"ז, כי בודאי אשר המלוה אינו מקפיד ואדרבה שבע רצון שמשלים באופן הכי נוח לפניו וע"ד מה שכתוב לא תהי' לו כנושה, ואין אתנו יודע עד מה בהדי כבשי דרחמנא, שהרי סוכ"ס מזמין השי"ת לאיש הישראלי לפרוע כל החובות שלו כיון שהיא מצוה, ולכאורה צריך עיון למה מתאחרת היכולת בזה, אבל כנ"ל אין לנו עסק בנסתרות, ומזוני לא בזכותא תליא מילתא אלא במזלא תליא מילתא.
בודאי ינצלו ימי הפסח עם התלמידים-ות כדבעי ועושים ג"כ הכנות הדרושות לניצול ימי הפסח הבע"ל ושלפניהם ושלאחריהם ויה"ר שיהי' בהצלחה.
לפלא שאינו מזכיר דבר ע"ד סידור אמו תחי' וכן מהנעשה עם שאר בני המשפחה, ובטח ימלא בהזדמנות הבאה.
בברכה לחג פסח כשר ושמח.