ב"ה, כ"ד ניסן, תשט"ז
ברוקלין.
הרה"ח אי"א נו"נ מלאכתו מלאכת שמים מוה' ברוך שי'[1]
שלום וברכה!
לפלא שזה זמן רב אין ממנו כל מכתבים וידיעות, אף שמלאכתו היא בחינוך על טהרת הקדש של בני ישראל בלימוד תוה"ק וכו' וכבר ידוע שבעניני תורה בפרט הרי, בלשון הזהר, צריך לאפשא לה בכל יומא, ובפרט כשהלימוד או ההשגחה על התלמידים הם במוסד חסידותי, אשר רוח מייסדיהם ומנהליהם - הם כ"ק נשיאינו הק' - חופף עליהם באופן מקיף ונכנס גם בפנימי, אלא שהר"מ הר"י והמשגיחים הם הצנור דרך בם נמשכים המשכות הנ"ל. וד"ל.
ובמ"ש דעתי בהנוגע לנקוד דזכר עמלק, כתבתי מאז להרה"ג וכו' הר"ח נאה ע"ה מה שנראה לי, והכניס חוו"ד בלוח הכולל. והוא מיוסד על מאמר רבנו הזקן (נדפס בבונה ירושלים והובא בס' קצות השולחן בחלק ד' להנ"ל).
ובמ"ש אודות לשום תיק התפילין של יד על התפילין כל משך זמן התפלה בכדי לשמור הפנות.- הנה כן אני נוהג, ומובן שנחתך בהתיק החלק שכנגד היו"ד, בכדי שלא יזח היו"ד מן הבית, מתאים לדברי הזהר הק'. אבל בתפילין של כ"ק מו"ח אדמו"ר חלק זה (שכנגד היו"ד) בשלימות הוא, שמזה מובן שלא הי' שם התיק במשך זמן התפלה. ובודאי שגם כ"ק אדמו"ר (אביו) נהג כן.
בברכה לבשו"ט בכל האמור.
מ. שניאורסאהן