כט ובו סעיף אחד:
א אין לברך שום ברכה כשחולץ תפילין, אפילו חולצן ערב שבת בין השמשות, שאז חייב הוא לחלצן - ששבת ויום טוב לאו זמן תפילין הוא, וכשמניחן עליו לשם מצוה - עובר על בל תוסיף.
מכל מקום כיון שאם מניחן עליו בלא כוונה לשם מצוה, אין בזה איסור מן התורה אלא מדברי סופרים - משום גזירה שמא יצא בהן לרשות הרבים, כמו שיתבאר בסי' ל"א. לפיכך לא שייך ברכה על זה - כיון שבחליצת התפילין מצד עצמה אין בה מצוה, ואין חולצן אלא משום גזירה.
ואצ"ל כשחולצן בחול סמוך לשקיעת החמה -שאין לו לברך על זה - שהרי לילה זמן תפילין הוא, וא"צ לחולצן, אלא שאין מורים כן, כמו שיתבאר בסימן ל':
When must a person remove his תפילין?
Why?
Can a person wear his תפילין on שבת ויו"ט and not violate the איסור בל תוסיף?
What would the problem be?
Why would we think one should make a ברכה when removing the תפילין?
Why don’t we?
Is night time a time for תפילין?
Do we teach other people this?
Why would one not make a ברכה when removing the תפילין at night time?