Enjoying this page?

Cheshvan 29

Kuntres Acharon - Chapter 3

ומ"ש בפ' פקודי, "גו רקיע תתאה". ובפ' ויקהל משמע, דדוקא אי איהי מלה כדקא יאות סלקין עמה עד אוירא דרקיע דלעילא כו'"[1]? 
לק"מ, דרקיע תתאה, מאינון רקיעי' דמדברי גו עלמא[2] שבפ' פקודי, הן דמלכות דעשי'. ודפ' ויקהל, הן דז"א דעשי'. כמ"ש בע"ח, שער השמות פ"ג, גבי ז"א דעשייה ע"ש.
 
והא דמשמע לכאורה בפ' פקודי דגם תפלה פסולה עולה עד היכל הראשון שממנו נדחית למטה, והוא בז"א דבריאה[3]
 
לק"מ. שהרי אפי' כל העוונות ממש קלות וחמורות עולות לשם, אפי' עד היכל הד'. כמ"ש דרנ"ב ע"א.[4]
 
אלא ודאי שאין מהות העליות שוות, ואין ערוך ודמיון ביניהם אלא בשיתוף השם בלבד[5] וד"ל.
 
ובזה יובן ג"כ מש"ש דרמ"ז שבהיכל הב' [אולי צ"ל אזדמן הממונה. ואולי צ"ל קיימין הלבושים] ממונה על הלבושים שמלבישים הנשמה ממעשה המצות, אף שהן בג"ע התחתון דעשי' כמש"ש דר"י[6].
If the month of Chesvon only has 29 days, continue with  the portion for Cheshvon 30 כשחודש חשון הוא כט יום אזי לומדים גם השיעור של יום ל' דלקמן ביום כט
  1. 1 [בזהר פרשת פקודי מבואר: שתפילה שלא בכוונה נדחת לרקיע התחתון, (שתפלה פסולה, לא גרע כתורה שלא לשמה, שהיא תחת השמש היינו שהשמש היא למטה מן הרקיע) ובפ' ויקהל בזהר נראה שבכדי לעלות לרקיע דלעילא צריך להיות "כדקא יאות" בכוונה. משמע שאם מתפלל שלא בכוונה אינו עולה לרקיע כלל? וע"ז מתרץ שבפ' פקודי מדבר אודות רקיע התחתון שהוא במלכות דעשי' ובאמת לשם עולים אפילו תפילה שלא בכוונה. ובפרשת ויקהל מדבר אודות "רקיע דלעילא" שהוא הרקיע בז"א דעשייה, וכשמתפלל שלא בכוונה אינו עולה לז"א דעשייה אבל עולה למלכות דעשייה]
  2. 2 [הרקיעים שמנהיגים את העולם]
  3. 3   [היכל הראשון המדובר שם הוא בז"א דבריאה. ובזהר שם אומר שתפלה פסולה עולה שם ונדחית למטה, אבל הרי אמרנו שאינו עולה רק למלכות דעשייה?]
  4. 4 [גם עוונות של האדם, לא רק תפלה פסולה, עולות לא רק להיכל ראשון אלא גם להיכל ד' בבריאה כמבואר בזהר. אבל כשאומרין עולות היינו פגם, וכשמדובר אודות תפלה הכוונה עליה שפועלת בתפלתו]
  5. 5 [שקורין לשניהם עלייה]
  6. 6 [היינו ששם מבואר שלובשים של הנשמה באים מהיכל הב' שבבריאה, אבל מעשה המצוות הוא בג"ע התחתון של עשייה, איך אפשר לקבל לבושים ממקום שגבוה ממעשה המצוות עצמן? אלא שאין העליות שוות]