ובפרטות[1]: בחינת חכמה בינה דעת שבנפשו - מלובשות בהשגת התורה שהוא משיג: בפשט רמז דרוש סוד, כפי יכולת השגתו, ושרש נפשו למעלה[2].
והמדות, שהן יראה ואהבה וענפיהן ותולדותיהן - מלובשות בקיום המצות במעשה, ובדבור - שהוא: "תלמוד תורה, שכנגד כולן[3]"[4].
כי האהבה היא שרש כל רמ"ח מצות עשה, וממנה הן נמשכות, ובלעדה אין להן קיום אמיתי[5]. - כי המקיימן באמת[6], הוא האוהב את שם ה' וחפץ לדבקה בו באמת, ואי אפשר לדבקה בו באמת כי אם בקיום רמ"ח פקודין, שהם רמ"ח אברין דמלכא, כביכול[7], כמו שכתוב במקום אחר.
[8]והיראה, היא שרש[9] לשס"ה לא תעשה - כי ירא למרוד במלך מלכי המלכים הקב"ה[10], או יראה פנימית מזו, שמתבושש מגדולתו[11], למרות עיני כבודו, ולעשות הרע בעיניו, כל[12]: "תועבת ה' אשר שנא" - הם הקליפות וסטרא אחרא, אשר יניקתם[13] מהאדם התחתון, ואחיזתם בו[14], הוא בשס"ה מצות לא תעשה[15].