והיא[1] הנקראת בכתוב: "אהבה בתענוגים"[2]. להתענג על ה', מעין עולם הבא[3]. והענג הוא במוח חכמה ושכל[4] המתענג[5] בהשכלת ה'[6], וידיעתו[7], כפי השגת שכלו וחכמתו.
והוא[8] בחינת המים וזרע אור זרוע שבקדושת נפש האלהית, המהפכת לטוב את בחינת המים שבנפש הבהמית שמהם באו תאות תענוגי עוה"ז מתחלה[9].
וכמו שכתוב בעץ חיים שער נ' פרק ג' בשם הזהר: שהרע נהפך להיות טוב גמור כמו יצר טוב ממש, בהסיר הבגדים הצואים ממנו[10], שהם תענוגי עוה"ז שהוא[11] מלובש בהם.
וכן[12] שאר כל המדות שבלב[13], שהן ענפי היראה והאהבה יהיו לה' לבדו.
וכל כח הדבור שבפה והמחשבה שבמוח, יהיו ממולאים מן לבושי המחשבה והדבור של נפש האלהית לבדה, שהן מחשבת ה' ותורתו - להיות שיחתו כל היום לא פסיק פומיה מגירסא.
וכח המעשיי שבידיו ושאר רמ"ח אבריו[14] - יהיה במעשה המצות לבד, שהוא לבוש השלישי של נפש האלהית.
אך נפש הבהמית שמהקליפה רצונה להפך ממש, לטובת האדם שיתגבר עליה וינצחנה. כמשל הזונה שבזה"ק: