פרק כג
ועם כל הנזכר לעיל, יובן ויבואר היטב, בתוספת ביאור, מה שאמרו בזהר ,"דאורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד".
ובתיקונים פירשו, "דרמ"ח פיקודין, אינון רמ"ח אברין דמלכא", לפי שהמצות הן פנימיות רצון העליון, וחפצו האמיתי, המלובש בכל העולמות, העליונים ותחתונים, להחיותם.
כי כל חיותם ושפעם, תלוי במעשה המצות של התחתונים, כנודע.
ונמצא, שמעשה המצות וקיומן, הוא לבוש הפנימי לפנימית רצון העליון.
שממעשה זה, נמשך אור וחיות רצון העליון להתלבש בעולמות.