והנה כל אדם מישראל, יהיה מי שיהיה, כשיתבונן בזה שעה גדולה בכל יום, איך שהקב"ה מלא ממש את העליונים ואת התחתונים, ואת השמים ואת הארץ ממש, מלא כל הארץ כבודו ממש.
וצופה ומביט ובוחן כליותיו ולבו, וכל מעשיו ודבוריו וכל צעדיו יספור.
אזי תקבע בלבו היראה לכל היום כולו, כשיחזור ויתבונן בזה, אפילו בהתבוננות קלה בכל עת ובכל שעה, יהיה סור מרע ועשה טוב במחשבה דבור ומעשה, שלא למרות ח"ו עיני כבודו אשר מלא כל הארץ.
וכמאמר רבן יוחנן בן זכאי לתלמידיו כנ"ל.
וז"ש הכתוב: שם (דברים י, יב) "כי אם ליראה את ה' אלהיך ללכת בכל דרכיו".
שהיא יראה המביאה לקיום מצותיו ית', בסור מרע ועשה טוב.
והיא יראה תתאה הנ"ל, ולגבי משה, דהיינו לגבי בחי' הדעת שבכל נפש מישראל האלהית, מילתא זוטרתי היא כנ"ל.
[שהדעת הוא המקשר מצפוני בינת הלב, אל בחי' גילוי במחשבה ממש, כידוע לי"ח]