וככה ממש, היא בחינת ההארה מועטת זו, המתלבשת בעולמות עליונים ותחתונים, להשפיע בהם להחיותם, לגבי ערך אור הגנוז ונעלם, שהוא בבחינת אין סוף.
ואינו מתלבש ומשפיע בעולמות בבחי' גילוי להחיותם, אלא מקיף עליהם מלמעלה, ונקרא סובב כל עלמין.
ואין הפירוש, סובב ומקיף מלמעלה, בבחינת מקום חס ושלום.
כי לא שייך כלל בחי' מקום ברוחניות.
אלא רצונו לומר, סובב ומקיף מלמעלה, לענין בחי' גילוי השפעה.
כי ההשפעה שהוא בבחי' גילוי בעולמות, נקראת בשם הלבשה, שמתלבשת בעולמות.
כי הם מלבישים ומשיגים ההשפעה שמקבלים.
מה שאין כן ההשפעה שאינה בבחי' גילוי, אלא בהסתר והעלם, ואין העולמות משיגים אותה, אינה נקראת מתלבשת, אלא מקפת וסובבת.
הלכך מאחר שהעולמות הם בבחי' גבול ותכלית, נמצא שאין השפעת אור אין סוף מתלבש ומתגלה בהם בבחינת גילוי.
רק מעט מזער, הארה מועטת מצומצמת מאד מאד.
והיא רק כדי להחיותם בבחי' גבול ותכלית.
אבל עיקר האור בלי צמצום כל כך, נקרא מקיף וסובב.
מאחר שאין השפעתו מתגלית בתוכם.
מאחר שהם בבחי' גבול ותכלית.