אבל הקב"ה, דכתיב ביה: "כי לא מחשבותי מחשבותיכם כו'", הרי מחשבתו ודעתו, שיודע כל הנבראים מקפת כל נברא ונברא מראשו ועד תחתיתו ותוכו ותוך תוכו הכל בפועל ממש.
למשל כדור הארץ הלזו, הרי ידיעתו ית' מקפת כל עובי כדור הארץ, וכל אשר בתוכו ותוך תוכו עד תחתיתו, הכל בפועל ממש.
שהרי ידיעה זו, היא חיות כל עובי כדור הארץ כולו, והתהוותו מאין ליש.
רק שלא היה מתהוה כמות שהוא עתה, בעל גבול ותכלית, וחיות מועטת מאד, כדי בחי' דומם וצומח, אם לא ע"י צמצומים רבים ועצומים.
שצמצמו האור והחיות שנתלבש בכדור הארץ, להחיותו ולקיימו בבחי' גבול ותכלית, ובבחי' דומם וצומח בלבד.