וככה ממש עד"מ, א"ס ב"ה ממלא כל עלמין להחיותם.
ובכל עולם יש ברואים לאין קץ ותכלית, רבוא רבבות מיני מדרגות מלאכים ונשמות כו'.
וכן ריבוי העולמות אין לו קץ וגבול, "גבוה על גבוה כו'".
והנה מהותו ועצמותו של א"ס ב"ה שוה בעליונים ותחתונים, כמשל הנשמה הנ"ל.
וכמ"ש בתיקונים, ד"איהו סתימו דכל סתימין".
פי' דאפי' בעלמין סתימין דלעילא, הוא סתום ונעלם בתוכם, כמו שהוא סתום ונעלם בתחתונים.
כי לית מחשבה תפיסא ביה כלל, אפי' בעולמות עליונים.
ונמצא כמו שמצוי שם, כך נמצא בתחתונים ממש.