ועוד יש להפליא, הפלא ופלא!
איך אפשר, שלימות המשיח לא יצטרכו לידע הלכות איסור והיתר וטומאה וטהרה?
כי איך ישחטו הקרבנות וגם חולין, אם לא ידעו הלכות: "דרסה, וחלדה, ושהי'" הפוסלים השחיטה? ופגימת הסכין?!
וכי יולד איש בטבעו שיהא שוחט בלי שהי' ודרסה? וגם הסכין תהי' בריאה ועומדת בלי פגימה לעולם?!
ועוד הרבה הלכות, חלב ודם, ושאר איסורין?
וגם טומאת המת יהי' צריכין לידע, כדכתיב: "הנער בן מאה שנה ימות".
וגם טומאת יולדת צריך לידע, כדכתיב: "הרה ויולדת יחדיו".
אם תלד אשה בכל יום, מביאה אחת[1] - אעפ"כ דין איסור טומאתה לא ישתנה?
ואין להאריך בדבר הפשוט ומפורסם הפכו, בכל הש"ס ומדרשים, דפריך "הלכתא למשיחא?"
ואליהו בא לפשוט כל הספיקות. ופרשה זו עתיד אליהו לדורשה כו':
ועוד אינו מובן, מ"ש: "דלא יתפרנסון ת"ח מעמי הארץ כו' ולא מערב רב דאכלין פסול טמא ואסור ח"ו".
שהרי ת"ח שבזמן בית שני לא היו מתפרנסין מע"ה דאכלין פסול אסור ח"ו?
שהיה להם שדות וכרמים כע"ה, ואפ"ה היו עוסקין בלימוד איסור והיתר וטומאה וטהרה, כל הזוגות שהיו בימי בית שני. והעמידו תלמידים לאלפים ורבבות. ולימוד הנסתר בהסתר כו'?: