והנה, כשהמלכות דאצילות מתלבשת בקליפת נוגה כדי לברר הניצוצות שנפלו בחטא אדה"ר, וגם הרפ"ח ניצוצין שנפלו בשבירת הכלים - אזי גם המלכות דאצי' נקרא בשם "עץ הדעת טוב ורע" לגבי ז"א דאצילות - שאינו יורד שם ונקרא עץ חיים.
והנה התלבשות המלכות בקליפת נוגה הוא סוד גלות השכינה: "אשר שלט האדם באדם כו'".
וז"ש ברע"מ: "ובזמנא דאילנא דטו"ר שלטא כו' אינון כו'", דהיינו בזמן גלות השכינה, שמשפעת לחיצונים שהם בקליפת נוגה, שהערב רב יונקים משם - ומתמציתן ניזונין תלמידי חכמים בגלות. ואז עיקר עבודת האדם ועיקר עסק התורה והמצות הוא לברר הניצוצות, כנודע מהאריז"ל.
לכן עיקר ענין הלימוד הוא בעיון ופלפול הלכה באיסור והיתר טומאה וטהרה, לברר המותר והטהור מהאסור והטמא ע"י עיון ופלפול הלכה בחכמה בינה ודעת.
כנודע: "דאורייתא מחכמה נפקת", ובחכמה דייקא אתברירו.
והיינו חכמה עילאה דאצילות המלובשת במלכות דאצי', סוד תורה שבע"פ, (בסוד אבא יסד ברתא), המלובשת במלכות דיצירה.
(וסוד) [סוד] המשניות וברייתות המלובשות בקליפת נוגה שכנגד עולם היצירה, ששם מתחיל בחי' הדעת [נ"א הרע] שבנוגה.
[נ"א והברייתות המלובשות בק"נ שכנגד עולם העשיה ששם מתחיל בחי' הרע שבנוגה] כנודע מהאריז"ל.