אך להבין, איך האתרוג שהוא מרפ"ח שלא נבררו עדיין, וכן קלף התפילין, ימשיך אור בכלים דזו"ן דאצי', שכבר נבררו ונתקנו ע"י שם מ"ה, להיות בחי' אלקות?
הנה המשל לזה היא הזריעה והנטיעה.
שהגרעין מעורר כח הצומח שבארץ, שהוא דבר ה' "תדשא הארץ כו' עץ פרי כו'" ע"י העלאת מ"ן לשרשו.
ככה מעוררים הקלף והאתרוג עד רום המעלות, שהוא שם ס"ג שלפני השבירה, שהוא מהות ועצמות אורות שבא"ק, ולא הארה בעלמא כמו שם מ"ה, שממצחו.
וכן בלימוד ועיון הלכותיהן, מעורר בחי' חב"ד שבע"ס דכלים דזו"ן, ועד רום המעלות ג"כ בחי' חב"ד שבס"ג דפנימית א"ק, היוצא דרך העינים כו'.
וכל הנ"ל הוא במ"ע, אבל לא בלימוד פרטי הלכות איסורי ל"ת לכאורה. ובפרט בדלא שכיחי כלל, כמו פרטי הלכות פיגול וכה"ג.[1]