וזאת תהיה עבודתו, כל ימיו בשמחה רבה, היא שמחת הנפש בצאתה מהגוף המתועב, ושבה אל בית אביה כנעוריה, בשעת התורה והעבודה.
וכמארז"ל: להיות כל ימיו בתשובה. ואין לך שמחה גדולה כצאת מהגלות והשביה.
כמשל בן מלך שהיה בשביה, וטוחן בבית האסורים, ומנוול באשפה, ויצא לחפשי אל בית אביו המלך.
ואף שהגוף עומד בשיקוצו ותיעובו. וכמ"ש בזהר: דנקרא משכא דחויא. כי מהותה ועצמותה של הנפש הבהמית לא נהפך לטוב ליכלל בקדושה - מ"מ תיקר נפשו בעיניו לשמוח בשמחתה, יותר מהגוף הנבזה, שלא לערבב ולבלבל שמחת הנפש בעצבון הגוף.
והנה בחי' זו, היא בחי' יציאת מצרים, שנאמר בה: "כי ברח העם". דלכאור' הוא תמוה למה היתה כזאת? וכי אילו אמרו לפרעה לשלחם חפשי לעולם לא היה מוכרח לשלחם?
אלא מפני שהרע שבנפשות ישראל עדיין היה בתקפו בחלל השמאלי, כי לא פסקה זוהמתם עד מתן תורה. רק מגמתם וחפצם היתה, לצאת נפשם האלהית מגלות הס"א, היא טומאת מצרים, ולדבקה בו ית'. וכדכתיב: "ה' עוזי ומעוזי ומנוסי ביום צרה וגו' משגבי ומנוסי וגו' והוא מנוס לי וגו'".
ולכן, לעתיד כשיעביר ה' רוח הטומאה מן הארץ כתיב: "ובמנוסה לא תלכון כי הולך לפניכם ה' וגו'".