פרק מה
עוד יש דרך ישר לפני איש, לעסוק בתורה ומצות לשמן, ע"י מדתו של יעקב אע"ה, שהיא מדת הרחמי'.
לעורר במחשבתו תחלה, רחמים רבים לפני ה' על ניצוץ אלהות המחיה נפשו.
אשר ירד ממקורו חיי החיים א"ס ב"ה הממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, וכולא קמיה כלא חשיב.
ונתלבש במשכא דחויא, הרחוק מאור פני המלך בתכלית ההרחק. כי העוה"ז הוא תכלית הקליפו' הגסות כו'.
ובפרט כשיזכור על כל מעשיו ודבוריו ומחשבותיו מיום היותו אשר לא טובים המה, ומלך אסור ברהטים, ברהיטי מוחא. כי "יעקב חבל נחלתו". וכמשל המושך בחבל וכו'. והוא סוד גלות השכינה.
וע"ז נאמר: "וישוב אל ה' וירחמהו", לעורר רחמים רבים על שם ה' השוכן אתנו. כדכתיב: "השוכן אתם בתוך טומאתם".