אך, הנה ידוע ליודעים טעמא דקרא, מאי דכתיב: "כי שבע יפול צדיק וקם"?
ובפרט: שהאדם נקרא מהלך ולא עומד. וצריך לילך ממדרגה למדרגה, ולא לעמוד במדרגה אחת לעולם. ובין מדרגה למדרגה, טרם שיגיע למדרגה עליונה ממנה, הוא בבחינת נפילה ממדרגה הראשונה.
אך: "כי יפול לא יוטל" כתיב.
ואינה נקראת נפילה אלא לגבי מדריגתו הראשונה, ולא לגבי שאר כל אדם ח"ו. שאעפ"כ הוא למעלה מכל האדם בעבודתו, כי נשאר בה בחי' רשימו ממדריגתו הראשונה.
אך עיקרה, מאהבה שנתחנך והורגל בה מנעוריו, בטרם שהגיע למדרגת צדיק.
וז"ש: "גם כי יזקין וגו'".
והנה, ראשית הדברים המעוררים האהבה והיראה ויסודן, היא האמונה הטהורה ונאמנה, ביחודו ואחדותו יתברך וית':