התיווך בין ב' הפירושים ב"והי' עקב תשמעון" - (א) "מצות קלות שאדם דש בעקביו" (רש"י) (ב) עקבתא דמשיחא (אוה"ת על הפסוק): ביאור מעלה העבודה בזמן הגלות, סדר ' פרשיות הראשונות דז' דנחמתא (ואתחנן, עקב, ראה) וההפטרת שלהן
פרש"י ט, יא ד"ה לחות - "לחת כתיב ששתיהן שוות": הטעם שרש"י פי' כן רק כאן ובפ' תשא (לא, יח), ולא בשאר כל המקומות שנכתב חסר: שקו"ט מתי מבאר רש"י השינוי דחסירות ויתרות
סיום הל' מזוזה להרמב"ם: חייב אדם להזהר במזוזה תמיד . . כל מי שיש ללו תפילין בראשו ובזרועו וציצית בבגדו ומזוזה בפתחו מוחזק הוא שלא יחטא יש לו מזכירין רבים כו': הטעם שמביא הרמב"ם מאמר זה בהל' מזוזה דוקא והשינויים לגבי ל' הש"ס (מנחות מג, ב)
ואתפוש בשני הלחות גו' (ט, יז) למה הוצרך לתופסם(אוה"ח שם): שקו"ט למה אין דין מזיק או גזל בשבירת הלוחות שהם נכסי ישראל: ענין שבירת הלוחות ע"ד המוסר והחסידות והשייכות לההילולא דכ"ף מנחם אב