ב"ה, כ"ו תמוז, ה'תשי"ג
ברוקלין, נ.י..
הרה"ג והרה"ח וו"ח אי"א נו"מ מלאכתו מלאכת שמים וכו' מוהר"ר משה דובער שי'[1]
שלום וברכה!
ביום ב' לפנות ערב קבלתי שני מכתביו בבת אחת, וחבל שלא אמר להרה"ח וו"ח אי"א נו"מ עוסק בצרכי ציבור וכו' מוהרחמ"א שי' חדקוב שרוצה להכנס[2] כיון שנוסע לנאות דשא, כי במקרים כמו אלה איננו מחמיר...
ואחתום באיחולי - כפתגם כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע - צו האבן א געזונטן זומער און א פריילעכן זומער, לכת"ר ולכל ב"ב שיחיו.
בברכה.
ובמש"כ ע"ד המיחוש במדרך כף הרגל; הרי כבר נתבארו בדא"ח ענין הרגל והעקב בפרט ברוחניות. וכדאית תוספת אומץ בהם ברוחניות, ובמילא תומשך הטבה גם בגשמיות - עיין תו"א בתחלתו ובלקו"ת לג"פ שם. ד"ה אין הקב"ה בא בטרוניא, ובכ"מ (עפ"ז יש להסביר הדיעה (ברכות כה, ב) אשר בעקב אין שייך כל עצמותי תאמרנה (משבחאן ואודן[3]) כי ענינו קב"ע ומס"נ). ולהעיר מתנחומא הובא בפרש"י (דברים ב, ה) מדרך כף רגל ועמדו רגליו ביום ההוא.