ב"ה, ג' מנ"א, תשי"ד
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מד' מסעי, וכבקשתו הנני עונה עליו יוצא מהתור. ותוכנו שמציעים לו שידוך שכל הפרטים בזה מתאימים וכנראה שמשני הצדדים כן הוא אלא שממקום שהוא בא היו אנשים כאלה שנזהרו מלהשתדך עם גרושה.
הנה למרות המובא עד"ז בכמה ספרים הנה גם בזמנים ההם רק במקרים יוצאים מן הכלל מיוחדים נזהרו בהנ"ל ובפרט בזמננו זה ובפרטי פרטית שאשה כשרה היא וכו' ולכן לדעתי יש לקרב הדבר וכיון שאמרז"ל שזיווג שני הוא לפי מעשיו הרי עליו להוסיף בלימוד התורה בנגלה דתורה ובפנימיות התורה זוהי תורת החסידות ובקיום המצות בהידור, וליתן - עד לאחר החתונה בשעה טובה ומוצלחת - בכל יום מימות החול קודם התפלה איזה פרוטות לצדקה, והשי"ת יצליחו לבנות ביתו לבנין עדי עד בית יהודי חסידותי. - וידוע ספור רז"ל (ב"ר ספי"ז) ב[1] כו' שאפילו לכזה - ל"ע - עשאתו צדיק.
בברכה.