ב"ה, כ"ב מ"ח, תשט"ו
ברוקלין.
הרה"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מוה"ר יצחק זלמן שי'[1]
שלום וברכה!
... הראה לי חותנו הרה"ג והרה"ח כו' הרש"א[2] שי' מכתבו אודות פרוכת בתוך הארון קדש. ומה שהעיר עד"ז והפלוגתא שבין תוס' ורש"י במגילה כ"ו ע"ב[3].
אבל המחלוקת שבין רש"י ותוספת הוא רק בדין הפרוכת אם תהי' בתוך הארון קדש אבל אין זה פלוגתא במציאות. ולכן משם אדרבה ראי' שהיתה הנהגה כזו לתלות פרוכת בתוך הארון קדש. ואעפ"כ יש חשש בדבר לתלות עתה בזמנינו הפרוכת בתוך הארון קדש אף אם תהי' פרוכת גם על הארון הוא מפני שזהו שינוי במנהג בית הכנסת בני ישראל בדורות האחרונים עכ"פ. וידוע עד כמה הקפידו על שינוי המנהגים אף בדברים שלא הי' בהם חשש של איסור וכיו"ב, ובפרט במנהגי בית הכנסת שבמדינה זו שצריכים חיזוק ביותר.
כיון שלא הורה לאיזה קופה שולח המחאתו, הנה נמסרה ללשכת חשאין, שהיא ממעלות המעולות דמצות הצדקה.