ב"ה, ג' כסלו, תשט"ו
ברוקלין.
שלום וברכה!
בעתו קבלתי הפ"נ שלו והזכרתיו על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע לכתיבה וחתימה טובה בעתו ובזמנו.
במענה על שאלתו, אם יצטרף להחבורה לומדי דא"ח משכונתו כיון שלומד הוא בחבורה גמרא, ומשמיע הדא"ח בחבורה הנ"ל לפי דעתו אינו בעל הסברה טובה.
הנה כבר מלתי אמורה ע"פ פסק רבוה"ק ז"ל, ובצירוף משל כדי להסביר ולהדגיש הענין עוד יותר הוא, דמסכת שבת דף לא סוף ע"א אשר מי שיש לו כור חטין בעלי' אומרים לו שאם העלה קב חומטין טוב ובאם לאו ח"ו הרי מוטב שלא העליתה, ביטוי חריף ומבהיל ביותר. ומובן אשר מה שיש אנשים ומהם גם ת"ח שמעלימים עיניהם ממרז"ל זה, אין זה משנה את הדבר כלל. והאריכות בענין הפשוט אך למותר.
התואר קב חומטין על חלק החסידות והקבלה שבתורה, מבואר בלקוטי תורה ויקרא ביאור לד"ה לא תשבית פ"ה עיין שם. ואם הדבר כן בכאו"א הרי עאכו"כ במי שההשגחה הפרטית סיבבה שלמד איזה זמן תורת הדא"ח שחמור ציווי רז"ל זה כ"פ יותר. ולאידך גיסא, כשרוצים באמת מצליחים בלימוד זה הרבה יותר, משבלימוד הנגלה, כיון שנקרא בשם אילנא דחיי שאין שם אחיזה לסטרא דלעו"ז. וכמבואר בארוכה באגה"ק לרבנו הזקן סי' כ"ו ובקונטרס עץ חיים לכ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) נ"ע, אף שההתנגדות מהיצה"ר היא ביותר וביותר (עד שלפעמים מוותר על תוספת בענינים אחרים, ובלבד שלא יתקשרו באילנא דחיי) והא בהא תליא כמובן.
בודאי שומר שלשת השיעורים השוים לכל נפש מתקנת כ"ק מו"ח אדמו"ר, בחומש תהלים ותניא הידועים...
בברכה.