ב"ה, ג' כסלו, תשט"ו
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מכ' מ"ח (הוא יום הולדת כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע). הנה כבקשתו אזכירו ואת זוגתו וכב"ב שיחיו על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה בעת רצון. ובפרט שנמצאים אנו בירחא תליתאי מהתחלת השנה, חדש הנסים והגאולה.
ויה"ר אשר יקוים בכאו"א שיוכל לאמר שהחיינו וקימנו והגיענו לזמן הזה בשמחה ובטוב לבב.
נהניתי ממ"ש אודות פעולותיו במילוי מ"ש כי תראה ערום וכסיתו, ראי' בעין בשר או ראי' בעין השכל. ולכן בטח למותר לעוררו על סיום הכתוב ומבשרך לא תתעלם, היינו הוספה בלימוד תורת החסידות פנימיות התורה אשר בתורה גופא קרובה היא יותר לענין הלבושים שיש בתורה מאשר לענין המזון שבתורה (עיין תניא פרק ה' עפ"י המבואר בקונטרס לימוד החסידות לכ"ק מו"ח אדמו"ר אשר לימוד הנגלה מובן ומושג בתכלית. משא"כ לימוד פנימיות התורה שבמהות ענינים הרוחנים אין לאדם השגה, יעו"ש פרק י"א ואילך). ובטח לא יקפיד על הערתי זו המיוסדת על ציווי רז"ל אין מזרזין אלא למזורזין.
מ"ש שבקבלת השיחה בנוגע לדש"ן[1] הנה הכניס הסכום לחברה מלביש ערומים. הנה אף כי יישר חילו על זה, בכ"ז כנראה לא עיין בהשיחה שם סעיף ב-ד. ואולי מפני זה הנה תרם גם לקופה הכללית אח"ז.
כהצעתו מוסג"פ המחאה מקופה הכללית לחברה הנ"ל.
נהניתי מהרמז על ויעש דוד שם ובפרט שדוד ושם שייכים להדדי והיינו הך, כי שניהם בספירת המלכות וכמבואר בכ"מ.
השמשים לנ"ח נתקבלו זה עתה, ות"ח. ומוסג"פ ע"פ זח"ב קכח, א.
בברכת הצלחה להפיץ תורת החסידות הדרכותי' והנהגותי' בסביבתו ובמושפעיו.