ב"ה, י"ד שבט, תשט"ו
ברוקלין.
שלום וברכה!
נתקבל מכתבו מח' שבט וכן ג' הפ"נ מיום ההילולא. ומ"ש שאין לו במה להצטדק על העדר הכתיבה, הנה כתבתי לכמה מהעומדים בקישור מכתבים אתי שלא לזה כוונתי, וענין הכתיבה נוסף על מה שבימינו אלה בפרט תאבים וצמאים לכל בשו"ט מפאת היותינו בארץ צי' ועיף בלי מים, העיקר בזה הוא ע"ד מרז"ל אילו הי' ראובן יודע שתכתב פעולתו כו' (ויקרא רבה פרק ל"א, עיי"ש ביפת תואר), ורואים במוחש שכשיודעים שצריכים להודיע ע"ד הפעולה ובאם לאו ישאלו לסיבת השתיקה והרי בטח יענו על זה המצב בלי כחל כו' במילא מעורר זה לפעולות ביתר שאת ויתר עז, עד שמעורר ומוציא לפעמים גם כחות מן ההעלם אל הגילוי. והמפורסמות אין צריכות אריכות.
מ"ש שבשכונה החדשה איננו יודע אודות מקום מתאים, הנה כל הענינים דתומ"צ באים ע"י יגיעה דוקא, כי רק בצד דלעו"ז נאמר אשר נאכל חנם וכמבואר בזח"ב קכ"ח א, ולמה לו להתפלל שיעשו עמו נס שימצא המקום בלי יגיעה? וכידוע הלשון כמה גרוע כו' (שבת נג, ע"ב[1]) ואפילו כו' מנכין כו' (שבת ל"ב ע"א[2]).
נהניתי ממ"ש שקבל משרת... שבודאי משפיע על היחס אליו ואל זוגתו תי' בכל החוגים דבנ"י שם וסו"ס גם הפרנסה תבוא ובמשך הזמן גם פרנסה בהרחבה (אף שאם היו שומעים לדברי היינו בהנוגע לי"ג תקו"ד, וע"פ המבואר בפירוש המלות להצ"צ ע"פ והוא רחום ס"ד (נדפס ג"כ בתהלים יהל אור הוצאת קה"ת), וזוגתו בהנוגע להשייטל (ע"פ המבואר בזהר ח"ג קכ"ו ע"א) כבר הי' נראה שינוי ממשי במציאות הפרנסה נראה בעיני בשר אפילו, ומה יש בידי לעשות בשני ענינים אלו נוסף על הדבור?).
הפ"נ שלו אקראהו בעת רצון על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע.
והשי"ת ימלא ימי הריון זוגתו תחי' כשורה ובנקל ותלד זחו"ק בעתה ובזמנה כשורה ובקל.
בברכה.