ב"ה, כ"א שבט, תשט"ו
ברוקלין.
שלום וברכה!
לאחרי שתיקתו נתקבל מכתבו מי"ז שבט, ולפלא שאינו מזכיר דבר ע"ד יום ההילולא של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הוא יום העשירי בשבט, אשר בטח הי' אצלו שינוי אם בלימוד תורתו של בעל ההילולא או בכגון דא, וכמדת נותני צדקה אקוה שהיתה עינו טובה בשלו וגם בשל אחרים.
מה שכותב אודות האנשים השונים אשר במקומו עתה שאינם יכולים או שאין להם הרצון לעסוק בהחזקת היהדות והפצתם מפני טעמים שונים ומשונים, הרי נאמנת ההשגחה פרטית שדוקא היא המביאה אדם פלוני למקום פלוני וזמן פלוני שאין חסרון ביכולת האדם למלאות תפקידו באופן כזה, אלא שניתנה לאדם הבחירה חפשית, ושני דרכים לפניו ככתוב ומסיים הכתוב - וזה עצמו הוא גם נתינת כח - ובחרת בחיים, אלא שכמו שכל הנ"ל הוא בנוגע לאותם שכותב אודותם ה"ה ג"כ בנוגע לו לעצמו, ואף שאינו דומה אחד או מועטים העושים את הדבר לאחרים או לרבים העושים דבר, הנה לאחרי שהאחד עשה מה שביכלתו לעורר את הרבים, ולצרפם לעבודה קדושה זו, הנה גם אם לע"ע לא נענו הנ"ל לדבריו מובן שאין זה פוטרו מחלקו בעבודה זו. ואדרבה לפעמים הנה גם זה קאי מרז"ל זכה נוטל חלקו וחלק חבירו (בעבודה דתורה ומצות שבד"מ נוטל חלקו ונוטל חלק חבירו) בגן עדן, שגן עדן האמיתי ועוד למעלה מזה היא ההתקשרות בהשי"ת מצוה המצות דביקות באלקים חיים וכמרז"ל שכר מצוה מצוה, ולמותר להאריך בדבר המובן וגם פשוט.
מוסג"פ מאמרי יום ההילולא שהו"ל בהוספות ובטח יזכה בתוכנם את הרבים.
בברכה לבריאות ולהצלחה בכל הנ"ל.