ב"ה, י"ז תשרי, תשט"ז
ברוקלין.
שלום וברכה!
מאשר הנני קבלת מכתבו מערב יוהכ"פ עם המוסגר בו, ובטח כבר קבל מכתבי בברכת השנה.
וחדוה תקיעא בלבאי מסטרא דא, אשר החליט להשתדל בל"נ ובהשתדלות יתר לקיים כפי רצוני בעניני הרשת, ולהיות שליח נכון לתרום להתקדמות ולשיפור וכו', אבל בכי' תקיעא בלבאי מסטרא דא שכל זה נאמר בלשון עתיד.
ואם בכל עניני קדושה יקר כל רגע כמובא בכמה ספרים, עאכו"כ בשטח החינוך דבני ובנות ישראל הצעירים, אשר כל רגע העובר מבלי כל פעולות לטוב באופן הכי גדול, מקבלים הם השפעה מהצד שכנגד ומהרוחות המנשבות ברחוב.
ואף שאמרו רז"ל אין צועקין על העבר, הנה מובן מהמובא בכמה מקומות קבלת טובה על להבא בחדא מחתא עם חרטה על העבר, שקשה קבלה טובה על להבא, אם אין מכירים את האמת בהנוגע להעבר, ובמילא אין זה צעקה על העבר, אלא בקשה כפולה ומשולשת בהנוגע להעתיד.
ואם מתחשבים עם חוות דעת פב"פ, בהנוגע לענינים חיונים בענינים הפרטים של האדם וב"ב, שלכאורה רק לאדם עצמו נמסרה ההחלטה בזה מלמעלה, הרי עאכו"כ שיש להתחשב בחוות דעת איש זה בהנוגע לענינים הכללים. ובפרט שאינו צד, ובמילא יכול לשפוט על המצב מבלי נטי' ושוחד, משא"כ אלו הנמצאים על אתר ובעובי הקורה בפועל.
ויהי רצון שבמכתבו הבא יבשרני טוב בכל האמור לעיל, ובשאר הענינים המוזכרים במכתבו.
בברכת החג.
מפני קדושת המועד לא בא כ"ק אדמו"ר שליט"א בעצמו על החתום, והנני חותם בשמו,
המזכיר