ב"ה, כ"ב כסלו, תשט"ז
ברוקלין.
שלום וברכה!
נעם לי לקבל מכתבו שהתחיל לכתוב ביום הבהיר י"ט כסלו, החג אשר פדה בשלום נפשנו ואור וחיות נפשנו ניתן לנו (לשון כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) נ"ע, באגרת הקודש שלו הידועה), ושמחתי לקרות בו אשר ראה האור כי טוב והתחיל להביא בפועל החלטתו לקבוע עתים בתורת דברי אלקים חיים היא תורת החסידות, ובודאי כמאמר רז"ל לא המדרש עיקר אלא המעשה, הכוונה בזה גם להדרכותי' ומנהגי', כי גם על חלק תורה זה באה ההודעה, גדול תלמוד שמביא לידי מעשה, ויה"ר שחפץ ד' בידו יצליח ללמוד ולקיים מתוך הרחבת הדעת ולייגע בה, ותקויים הבטחת רז"ל יגעת ומצאת.
ובמה שכותב אודות סדר הלימוד שהתחיל בפרקים הראשונים של ספר תניא קדישא, מהנכון הי' שילמוד חלק השלישי אשר בספר התניא, היינו אגרת התשובה, אחר כך חלק השני, שער היחוד והאמונה, ואחרי זה חלק הראשון, ובבת אחת עם זה מאמרים בספר דרך מצותיך לכ"ק אדמו"ר הצמח צדק, באלו שלבו חפץ, כי הרי אין דיעותיהם שוות, ויש מי שחוש לו בהרחבה, ויש מי שדוקא בהעמקה, אשר ברובא דרובא דורשת צמצום וכיוון לענין מיוחד וכו', ומה טוב הי' שילמוד את זה בחברותא עכ"פ עם עוד אחד, ואם אין נמצא במחיצתו מי שיבין הלימוד כמותו, יהי' עכ"פ מי שלמטה הימנו, והרי נאמר ומתלמידי יותר מכולם.
בברכת הצלחה בכל האמור לעיל ולבשו"ט בהנוגע לעצמו לב"ב ולמושפעיו במחנו הט'.
נ.ב.
מוסג"פ מכתבי לחבר ביהכ"נ שלו אודותו כותב במכתבו, ובטח אם זקוק הוא להסברה, ימצא אותיות המתאימות איך להסבירו האמור במכתבי, ות"ח על הטרחה.
כבקשתו שלוח המכתב במהיר.