ב"ה, כ"ח שבט, תשט"ז
ברוקלין.
הוו"ח אי"א נו"נ כו' מו"ה יהודא ארי' שי'[1]
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מיום השלישי, בו כותב מה שהוקשה לו ע"פ השיטה דהבריאה היא בכל יום ובכל רגע וכמו שאנו אומרים המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, אם כן מהו הענין דיום השבת שבו נאמר וביום השביעי שבת וינפש מהבריאה דששת ימי בראשית.
והחילוק פשוט ע"פ מ"ש ויכולו השמים והארץ וכל צבאם ונאמר אין כל חדש תחת השמש, לאחרי גמר ששת ימי בראשית, כי מה שמחדש אח"ז בכל יום תמיד מעשה בראשית הרי זה חידוש הישנות, משא"כ בששת ימי בראשית שהוא חידוש מעיקרא, היינו דבר שמעולם לא הי' עד אז, יש מאין*.
במ"ש אודות סדר לימוד בתורת החסידות, מובן שזהו תלוי בידיעותיו ובכשרונותיו, ולכן יתייעץ עם זקני אנ"ש הנמצאים על אתר שיפרש לפניהם עניניו והם יורוהו.
בטח יודע משלשת השיעורים השוים לכל נפש מתקנת כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע בחומש תהלים ותניא הידועים ועכ"פ ישמור אותם מכאן ולהבא.
בברכה.
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
מזכיר
*) ויעיין בזה ד"ה ואהי' אצלו אמון - דשנת ת"ש - פ"ב ואילך. ועוד יש חילוק בהנ"ל בר"ה ובין שבת וימות החול ומבואר הוא בכ"מ. ומהם בסהמ"צ להצ"צ מצות לא תבערו אש בסופה.