ב"ה, ב' אדר, תשט"ז
ברוקלין.
הרה"ג וו"ח אי"א נו"נ בעל מדות
מו"ה יצחק אייזיק שי'[1]
שלום וברכה!
נעם לי לקבל פ"ש ממנו ע"י הרה"ח אי"א נו"נ רב פעלים מו"ה שלמה זלמן שי' העכט, וכבקשתו יזכירוהו וב"ב שיחיו על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע.
בידעי יחסו לעניני ליובאוויטש וחב"ד וכמאמר רז"ל מעלין בקודש, ומה לנו קדושה גדולה יותר מיחס טוב לבנ"י שהוא כלל גדול בתורה וכמאמר רבי עקיבא על הכתוב ואהבת לרעך כמוך, שלכן תקותי תאמצני אשר מוסיף ביחס זה, וביחוד אשר בטח מתקרב זמן הדיון דעניני קרן הצלה דמחנם הט' והחלוקה, בודאי יצרף מחשבתו הטובה למעשה, ובפרט שהצורך בעזר זה הולך וגדל כידוע בודאי גם לכת"ר עד שפרץ ההכרח גדרי העתונים וגם הם התחילו להתענין במצבם של מאות ומאות אלפים מבני ישראל מגזע הספרדים.
ובענינים כמו אלה נזכר הנני בפתגם כ"ק מו"ח אדמו"ר, שאמר בבואו לארצוה"ב בפעם השני' אף שמנהג העולם שאין רוצים בהתחרות און נאכמאכען, הנה שיטת ליובאוויטש בכלל ושיטתי בפרט, שהלואי ויתרבו מספר הרוצים לעבוד בשטחי עבודתו הוא ובאופנו.
ונפלא אשר גם בעבודה זו כמו בכו"כ נקודות בפעולותיו ובעניניו של כ"ק מו"ח אדמו"ר, נראה השתוות מנשיאי ישראל בימינו, שהנשיא בימינו בלשון התקו"ז אתפשטותא דמשה, אשר אפילו יהושע משרתו שלא ימיש מתוך האהל, בכ"ז הציע לו, כלאם, עכ"פ כדרז"ל הטל עליהם צ"צ, ותוך כדי דבור ענה רועה ישראל נאמן, ומי יתן כל עם ה' נביאים, כי יתן ד' רוחו עליהם, זאת אומרת שאפילו אינו מדייק שיהי' דוקא באופן האמור לפני זה ע"י הקב"ה ואצלתי מן הרוח אשר עליך ושמתי עליהם, אלא ישר את רוחו עליהם ... וכנ"ל ת"ח מראש על השתדלותו ככל יכולתו בהקצבת עזר לעבודתנו בהאמור ובמדה היותר גדולה האפשרית.
בברכה.