ולכן[1] אמרו[2]: "יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה, מכל חיי עולם הבא" - כי עולם הבא הוא, שנהנין[3] מזיו השכינה, שהוא תענוג ההשגה - ואי אפשר לשום נברא, אפי' מהעליונים להשיג כי אם איזו הארה מאור ה', ולכן נקרא בשם: זיו השכינה[4].
אבל הקב"ה בכבודו ובעצמו[5] - לית מחשבה תפיסא ביה כלל, כי אם כאשר[6] תפיסא[7] ומתלבשת[8] בתורה ומצותיה, אזי היא[9] תפיסא[10] בהן[11]. בכ"י ליתא תיבת בהן[12]. [13]ומתלבשת[14] בהקב"ה ממש - דאורייתא וקב"ה כולא חד.
ואף שהתורה נתלבשה בדברים תחתונים גשמיים? - הרי זה כמחבק את המלך, דרך משל, שאין הפרש[15] במעלת התקרבותו ודביקותו במלך, בין מחבקו כשהוא לבוש לבוש אחד בין שהוא לבוש כמה לבושים - מאחר שגוף המלך בתוכם.
וכן אם המלך מחבקו בזרועו, גם שהיא מלובשת תוך מלבושיו, כמו שכתוב[16]: "וימינו תחבקני" - שהיא התורה שנתנה מימין, שהיא בחי'[17] חסד ומים[18]: