והנה ככל הדברים האלה וככל החזיון הזה, וגדול יתר מאד בכפלי כפליים לאין קץ, עשה לנו אלהינו.
כי לגדולתו אין חקר, ואיהו ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין.
ונודע מזה"ק והאר"י ז"ל: ריבוי ההיכלות והעולמות עד אין מספר. ובכל עולם והיכל ריבוא רבבות מלאכים לאין קץ ותכלית.
וכמ"ש בגמ': (חגיגה יג, ב) כתיב: "היש מספר לגדודיו, וכתיב אלף אלפין ישמשוניה וריבו רבבן קדמוהי כו'"? ומשני: "אלף אלפין וכו' מספר גדוד אחד אבל לגדודיו אין מספר".
וכולם קמיה כלא ממש חשיבי, ובטלים במציאות ממש, כביטול דבור א' ממש לגבי מהות הנפש המדברת ועצמותה, בעוד שהיה דיבורה עדיין במחשבתה או ברצון וחמדת הלב, כנ"ל באריכות: