והנה אף כי ה' אחד ושמו אחד, דהיינו דבורו ורוח פיו המכונה בזוה"ק בשם "שמו" הוא יחיד ומיוחד.
אעפ"כ ההארה והמשכת החיות הנמשכת מרוח פיו יתברך מתחלקת לד' מדרגות שונות, שהן ד' עולמות אבי"ע.
והשינוי הוא מחמת צמצומים ומסכים (רבים) לצמצם האור והחיות ולהסתירו שלא יהא מאיר כ"כ בעולם הבריאה כמו בעולם האצילות.
ובעולם היצי' הוא ע"י צמצומים ומסכים יותר וכו'.
אבל אין שום שינוי ח"ו בעצמות השכינה שהיא דבר ה' ורוח פיו.
וגם בבחי' ההארה והמשכת החיות הנה ההארה שבאצילות בוקעת המסך ומתלבשת בבריאה.
וכן מבריאה ליצירה ומיצירה לעשיה.
ולכן אור א"ס ב"ה שבאצילות הוא ג"כ בעשיה ובעוה"ז החומרי ע"י התלבשותו במלכות דבי"ע, כמבואר הכל בכתבי האר"י ז"ל: