ובזה יובן מה שכתוב בגמרא: ד""עובד אלהים" - היינו מי ששונה פרקו מאה פעמים ואחד. ו"לא עבדו" - היינו מי ששונה פרקו מאה פעמים לבד".
והיינו, משום שבימיהם היה הרגילות לשנות כל פרק מאה פעמים.
כדאיתא התם בגמרא: משל משוק של חמרים שנשכרים לעשר פרסי בזוזא, ולאחד עשר פרסי בתרי זוזי - מפני שהוא יותר מרגילותם.
ולכן זאת הפעם המאה ואחת היתרה על הרגילות שהורגל מנעוריו, שקולה כנגד כולן, ועולה על גביהן ביתר שאת ויתר עז, להיות נקרא: "עובד אלהים" - מפני, שכדי לשנות טבע הרגילות, צריך לעורר את האהבה לה', על ידי שמתבונן בגדולת ה' במוחו לשלוט על הטבע שבחלל השמאלי המלא דם הנפש הבהמית שמהקליפה, שממנה הוא הטבע. וזו היא עבודה תמה לבינוני.
או לעורר את האהבה המסותרת שבלבו, למשול על ידה על הטבע שבחלל השמאלי - שזו נקרא ג"כ עבודה להלחם עם הטבע והיצר על ידי שמעורר האהבה המסותרת בלבו.
מה שאין כן כשאין לו מלחמה כלל, אין אהבה זו מצד עצמה נקראת עבודתו כלל: