והנה, סדר העבודה בעסק התורה והמצות הנמשכת מבחי' אהבה עזה זו, היא בבחינת שוב לבד.
כמו שכתוב בספר יצירה, "ואם רץ לבך, שוב לאחד".
פירוש, "ואם רץ לבך", היא תשוקת הנפש שבלב בחלל הימני.
כשמתגברת ומתלהבת ומתלהטת במאד מאד, עד כלות הנפש ממש, להשתפך אל חיק אביה, חיי החיים ברוך הוא, ולצאת ממאסרה בגוף הגופני וגשמי, לדבקה בו יתברך.
אזי זאת ישיב אל לבו, מאמר רבותינו זכרונם לברכה: "כי ע"כ אתה חי", בגוף הזה להחיותו.
כדי להמשיך חיים עליונים מחיי החיים ב"ה למטה, על ידי תורת חיים, להיות דירה בתחתונים לאחדותו יתברך בבחינת גילוי, כמו שנתבאר לעיל.
וכמ"ש בזה"ק, "למהוי אחד באחד".
פי' שהיחוד הנעלם, יהיה בבחי' עלמא דאתגליא.
וז"ש, "לכה דודי וכו'".
ובזה יובן מארז"ל, "ע"כ אתה חי וע"כ וכו'".
ואלא איך יהיה רצונו?
וכמ"ש במ"א באריכות על משנה זו, "ע"כ אתה חי", בעזרת חיי החיים ב"ה: