ובירידתה[1] בהשתלשלות מעולם לעולם, גם השכינה ירדה ונתלבשה בה[2] בכל עולם ועולם.
וזהו[3] היכל קדשי קדשים שבכל עולם ועולם.
וכמ"ש בזהר וע"ח, שהשכינה, שהיא מלכות דאצילות,
[שהיא בחי' גילוי אור א"ס ב"ה וחיות שמאיר לעולמות, ולכן היא נקראת "דבר ה' ורוח פיו" כביכול, על דרך משל כמו שבאדם הדבור הוא מגלה מחשבתו הסתומה ונעלמה להשומעים]
היא[4] מתלבשת בהיכל קדשי קדשים דבריאה, שהיא חב"ד דבריאה.
ובהתלבשותן[5] במלכות דבריאה, נבראו הנשמות והמלאכים שבבריאה.
וגם משם[6] נמשך התלמוד שלפנינו.
וכמש"ל בשם התיקונים, שבעולם הבריאה מאירות ומשפיעות שם חכמתו ובינתו ודעתו של א"ס ב"ה בבחי' צמצום עצום, בכדי שיוכלו הנשמות והמלאכים שהם בעלי גבול ותכלית, לקבל השפעה מבחי' חב"ד אלו.
ולכן נמשך משם התלמוד, שהוא ג"כ בחי' חב"ד.
שהתלמוד הוא טעמי ההלכות על בוריין.
והטעמים הם בחי' חב"ד.
וההלכות עצמן הן ממדותיו של א"ס ב"ה, שהן חסד דין רחמים כו'[7], שמהן נמשך ההיתר והאיסור והכשר והפסול והחיוב והפטור, כמ"ש בתיקונים.