ובהתלבשות מלכות דאצי' במלכות דבריאה, מתלבשת בהיכל ק"ק דיצי', שהוא חב"ד דיצירה.
ובהתלבשותן במלכות דיצירה, נוצרו הרוחות והמלאכים שביצירה.
וגם משם היא המשנה שלפנינו, שהיא הלכות פסוקות הנמשכות ג"כ מחב"ד של א"ס ב"ה.
רק שבחי' חב"ד שהם טעמי ההלכות, הם מלובשים וגנוזי' בגופי ההלכות, ולא בבחי' גילוי.
וגופי ההלכו' שהן בבחי' גילוי, הן הן הארת מדותיו של א"ס ב"ה בבחי' גילוי.
כמש"ל בשם התיקוני': "דשית ספירן מקננין ביצירה".
שהן דרך כלל שני קוין, ימין ושמאל.
להקל, מסטרא דחסד.
דהיינו להתיר, שיוכל לעלות אל ה'.
או להחמיר כו'.
והכל ע"פ חכמה עילאה דאצי'.
ובינה ודעת כלולות בה.
ומיוחדות בא"ס ב"ה.
כי בתוך כולן מלובשות חב"ד דאצילות.
שאור א"ס ב"ה מיוחד בהן בתכלית היחוד.
וכן בדרך זה ירדה השכינה ונתלבשה בהיכל ק"ק דעשיה.
וכל עולם מג' עולמות אלו, מתחלק לרבבות מדריגות הנקראות גם כן עולמות פרטים.
ומלכות דאצילו' מלובשת במלכות:
הגה"ה (ובזה יובן לשון הכתוב, "מלכותך מלכות כל עולמים"):
של כל עולם פרטי, יורדת ומתלבשת בהיכל ק"ק, שהוא חב"ד שבעולם שלמטה ממנו במדרגה.
והנה מהשכינה המלובשת בהיכל ק"ק של כל עולם ועולם כללי או פרטי, נמשך ומתפשט ממנה אור וחיות לכל העולם והברואים שבו, נשמות ומלאכים וכו'.
כי כולם נבראו בעשרה מאמרות שבמעשה בראשית שהם דבר ה' הנקרא בשם שכינה: